Задачата изглежда сложна.

Дори да сте се опитали да я разберете и да сте упражнили първият урок, сметките нещо не ви излизат.

"Не мога да реша задачата! Смятам, смятам и двете ни заплати все не стигат, за да получим този сбор!"

"Не мога да реша задачата! Този сбор е нещо грешен - налага се да преизчислявам целия си живот - сложно е, а и струва ли си?"

"Успяхме да решим задачата, но получихме логичния отговор - 2! Спираме до тук - друго решение е невъзможно!"

Всъщност тази задача има не едно, а много решения....можете да получите само 1, препоръчително е да получите поне 2, а докарате ли отговора до 3 всяко следващо число ще ви се струва логично...

Всъщност, полученият сбор е началото на множество други решения...

Всъщност, факта, че се главоблъскате с подобни задачи говори, че сте на прав път по отношение на решенията им!

Тъй като задачата има много решения, ще предложа само съвети, с които по - лесно се получава желания отговор:

***Не започвайте пресмятането в края на месеца, близо до хладилник, портфейл или ергенска компания - винаги се получава грешен отговор...

***Задачата е с действие "събиране"! Не бъркайте действието със "сравнение", където две (2) заплати винаги са по-малко от три (3) деца....2<3....СРАВНЯВАТЕ НЕСРАВНИМИ НЕЩА!

***Помнете, че квадратните метри на жилищната площ не са равни на вместимостта на сърцата на двете събираеми! За разлика от жилищните площи, сърцата побират повече и в тях могат да се настанят трайно много повече от три други сърца...

Пример: в нашия случай ни бяха дадени само 30кв.м. жилищна площ, на която побрахме едно двуетажно легло и едно бебешко, спалня, кухненски шкафове, две ученически бюра, библиотека, телевизор, аудиоуредба, маса, столове и други по-дребни вещи, а в същото време в сърцата ни имаше само три деца и ни остана още много място...така че отново сравнението на несравними неща не е най-доброто решение!

Втори пример: увеличването на сбора на задачата води правопропорционално до увеличаване на квадратните метри на жилищната площ! Поне в повечето решения на задачата събираемите заедно с получения сбор (най-малко 3) намират решения и на други задачи...

***Когато получите първия си отговор (1) знайте, че то е инвестция за следващите отговори на задачата - запазете всички вещи, придобити заради неговото отглеждане и ги употребете за следващите си отговори (2, 3 и повече деца).

***Двете събираеми понякога имат предварителен план за действие още преди да решат тази задача - добра стратегия! Лощото е, ако поради неизпълнение на предварителния план отложат твърде дълго решението на задачата!

Друг път решението на задачата ги изненадва неподготвени.

И в двата случая трябва да се прибегне до "теоремата за гъвкавост", която прилагат доста събираеми и чиято единствена характеристика е , че е гъвкава и предлага много решения за всякакви ситуации, но изцяло зависи от постоянните величини на събираемите!

За домашно: упражнявайте въображението си, усъвършенствайте талантите и уменията си, върнете се към домашните от първия урок и преговаряйте материала систематично и най-важното: НЕ СЕ ОТКАЗВАЙТЕ - РЕШЕНИЕ ВИНАГИ ИМА!

В следващия урок ще се спрем на ползите от получения сбор от задачата (най-малко 3), за да вдъхнем кураж на събираемите (1+1), тъй като решаването на всяка задача от подобен тип изморява и е нужно презареждане!